close

michael_buble_call_me_irresponsible-779261.jpg 

翻唱西洋經典的流行經典:Call Me Irresponsible 真情失控

聽Micheal Buble在流行樂壇早就不是新鮮事,

只是最近一有閒情逸致便認真的聽了起來。

這張「Call Me Irresponsible」是麥可布雷的個人第三張作品,

成功地結合了流行與爵士風格,所以在聆聽上算是一大享受。

 

特別是Micheal的翻唱功力了得,厚實而飽足的聲線在旋律中遊刃有餘,

充滿著溫暖、浪漫與深情的濃稠感,收尾卻又意外地俐落許多,

一整張專輯是非常具有包容的能量與輕鬆的基調組合而成的作品,

也絕對值得大家去聽這樣一張在實力與概念上都相當具有水準的作品。

 

專輯收錄曲:

01 The Best Is Yet To Come
02 It Had Better Be Tonight (Meglio Stasera)
03 Me And Mrs. Jones
04 I’m Your Man
05 Comin’ Home Baby (duet with Boyz II Men)
06 Lost
07 Call Me Irresponsible
08 Wonderful Tonight (duet with Ivan Lins)
09 Everything
10 I’ve Got The World On A String
11 Always On My Mind
12 That’s Life
13 Dream
14 L-O-V-E

※推薦專輯當中最為抒情又略帶憂傷的情歌「Lost」給大家!

I can't believe it's over
我不敢相信這一切已經結束
I watched the whole thing fall
看著世事千變萬化
And I never saw the right man was on the wall
從不曾在反省中看見對的自己
If I don't land
如果我沒有停下腳步
Days were slipping past
時間便這樣度過
That the good things never last
美好的事物不再重來
That you were crying n-n
也讓你難過不已

Summer turned to winter
當夏天進入到冬天
And the snow it turned to rain
而雪轉化成了雨水
And the rain turned into tears upon your face
雨水成為你臉上的淚
I hardly recognized the girl you are today
我幾乎無法 肯定你是我所知的那個女孩
God I hope it's not too late
天阿 我希望這一切都不會太遲
It's not too late
不會太遲

'Cause you are not alone
你不會是孤獨的一個人
I'm always there with you
因為我將會在這裡陪伴這你
And we'll get lost together
我們會一起迷失
Till the light comes pouring through
直到陽光湧現的那時候
'Cause when you feel like you're done
你覺得你已無法承受
And the darkness has won
因為黑暗贏得全面勝利
Babe, you're not lost
寶貝 你沒有迷失
When your worlds crashing down
當你的世界已經崩落
And you can't bear to fall
而你無法 在承受這樣的毀滅
I said, babe, you're not lost
我說 寶貝 你沒有迷失


Life can show no mercy
人生並不寬容
It can tear your soul apart
它可以撕裂你的靈魂
It can make you feel like you've gone crazy
你或許會覺的你將因此瘋狂
But you're not
但是 事實上並非如此
Things have seem to changed
萬物似乎都會改變
There's one thing that's still the same
只有一件事永不改變
In my heart you have remained
你依然我的心中停留
And we can fly fly fly away
然後我們可以遠走高飛

'Cause you are not alone
你不會是孤獨的一個人
And I am there with you
因為我將會在這裡陪伴這你
And we'll get lost together
我們會一起迷失
Till the light comes pouring through
直到光芒湧現的那時候
'Cause when you feel like you're done
你覺得你已無法承受
And the darkness has won
因為黑暗贏得全面勝利
Babe, you're not lost
寶貝 你沒有迷失
When the worlds crashing down
當你的世界已經崩落
And you can not bear to crawl
而你無法 在承受這樣諂媚奉承
I said, baby, you're not lost n-n yeah
我說 寶貝 你沒有迷失
I said, baby, you're not lost
我說 寶貝 你沒有迷失
I said, baby, you're not lost n-n yeah
我說 寶貝 你沒有迷失
I said, baby, you're not lost
我說 寶貝 你沒有迷失

arrow
arrow
    全站熱搜

    Kousei Matsuo 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()